Etiketter

måndag 26 september 2011

Miljöbeskrivare av Sovay


Miljöbeskrivare av Sovay
Jag ska berätta om miljöerna i London. I London så är det stadsmiljö med hus och byggnader. Jag får intrycket av att det är många klubbar och ganska stora hus. Jag tycker inte att författaren har beskrivit miljöerna så bra men man får veta att det är ganska mycket stadsliv i London.
Jag ska berätta om miljöerna i Compton. I Compton så är det både stadsmiljö och mycket skog. Det verkar som att det finns mycket kullar där diligenserna åker. I Compton är det inte så bra beskrivet men man får intrycket av att det är mycket skog där, en liten stad och många kullar där alla diligenser kör.
Miljöbeskrivningarna är inte så bra så det gör ingen stor skillnad i bokens handling.

Plus
Minus
Intressant
Jag tycker det är bra att dom har beskrivit miljön lite istället för att inte beskriva alls. Det är bra att det inte är samma miljö överallt.
Det är dåligt att dom inte har beskrivit miljön så bra. 
Jag vill diskutera varför författaren inte har beskrivit miljön så bra.

2 kommentarer:

  1. Tydligt formulerade åsikter. Tänk på att variera mb lite mer så att texten och ditt språk blir lite mer levande. Kanske ska du ta bort den stora bilden. Den lila räcker, eller?

    SvaraRadera
  2. Bra beskrivet men du kan tänka på att variera dina meningar bättre.

    SvaraRadera