Etiketter

tisdag 24 september 2013

Baguetter


Baguetter

Jack

Ingredienser: 

2 dl fingervarmt vatten

2msk olja

2krm salt

25g jäst

4-5dl special vetemjöl

Pensling: 

½ ägg (frigående höns)

Innehåll: 

Russin

Ekologiskt bordsmargarin

Miljö: Jag valde ekologiskt bordsmargarin för det är bättre för miljön och ägg från frigående höns för det är bättre för hönsen. 

Hälsa: Jag valde special vetemjöl för det har mer protein vilket är bättre för min kropp. 

Ekonomi: Ekologiska produkter kostar mer men är bättre för miljön så jag tycker det är värt att köpa det. 

Jag valde vitlöksbröd för jag har ätit det förut och vet att det är gott men jag har aldrig bakat det själv så jag ville testa. 

Värdering: När jag planerade min måltid tänkte jag på att ha ekologiskt för att djuren skulle ha det så bra som möjligt men det ända jag tänkte på ur ett ekonomiskt perspektiv var att ekologiskt var dyrare. Hälsa tänkte jag inte på så det hade jag kunnat göra. 

Jag är nöjd med hur brödet blev och jag tyckte det smakade gott. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar