Etiketter

onsdag 5 februari 2014

Lektionsreflektion

När vi planerade valde vi att alla bestämde vad vi skulle göra på en lektion och så skulle man skriva planering själv, detta gjorde att vi fick väldigt olika lektioner vilket var väldigt bra eftersom vi då fick variation. Själva planeringen gick bra även om vi inte gjorde den tillsammans och att vi delade upp planering av de olika lektionerna gjorde att alla fick hålla i sin egen lektion.

Vi tänkte att vi ville hålla i lektioner där vi gjorde något som vi inte hade gjort förut annars var det inte särskilt mycket tanke bakom varje lektion.

Vi fördelade uppgifterna så att alla skulle ta hand om varsin lektion och planera en lektion var, detta gjorde att alla arbetade lika mycket. Anledningen till detta var för att det blev lättare för oss att planera allt om vi inte blev klara första lektionen och då är vi säkra på att alla gör lika mycket arbete.

Jag tycker att lektionerna blev väldigt bra, vad jag såg hade alla roligt och vi tyckte det va kul att ha hand om lektionerna och att vara med på dem. Det var väldigt lyckat att starta lektionerna också för det blev inte så mycket snack när vi väl började ge instruktioner.

Jag tror att det blev så lyckat för att lekarna var väldigt roliga och det var inget snack medan vi pratade för att man har respekt för dem som går i ens klass så dem andra pratade inte när vi pratade.


Jag tyckte det var roligt att planera en egen lektion eftersom då får vi mer kontroll över vad vi gör och kan därför göra något som vi tycker är kul inom det arbetsområdet. Det är också bra att göra så här eftersom man får träna på att prata inför folk vilket vissa behöver. 

När det gällde mål som man kunde uppnå på våra lektioner så tänkte jag inte på att forma lektionen efter olika mål utan jag bara kom på en idé och sen tänkte jag ut vilka mål som man tränade på. Vi uppnådde målen som vi trodde att vi skulle träna på under lektionen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar